23948sdkhjf

Ni byer sammen om finurlig 'valgkampagne'

Shoppinglisten skal minde borgerne om at handle lokalt.
I området omkring Viborg og Karup er ni byer gået sammen om en sjov kampagne, der ved hjælp af blandt andet valgplakater, radiospots, tv-reklamer og annoncer skal minde borgerne om at handle lokalt.

Det skriver Uge-Avisen Karup.

Kampagnen er opbygget som en politisk valgkampagne med et fiktivt parti - "Shoppinglisten" - og valgplakater i gadebilledet med lokale ildsjæle og forretningsdrivende.

- Hovedformålet er at få folk til at tænke over at bruge de lokale butikker. Alle vil gerne have lokale butikker, men ikke alle er så flinke at bruge dem. Folk handler på nettet. Det skal ikke ses som en opsang, men en reminder på en sjov måde, siger Helle Madsen, der er ejer af OK Plus i Karup og Karup Handelsforenings repræsentant i Viborg Egnens Handelsråd, til Ugeavisen.

Samtlige medlemmer af Viborg Egnens Handelsråd i Frederiks, Karup, Stoholm, Skals, Klejtrup, Møldrup, Rødkærsbro og Viborg står bag kampagnen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.089